Segment Retail
Nieodłączną częścią życia w XXI wieku są… zakupy oraz usługi, z większym naciskiem na to pierwsze. Segment lub po prostu branża retail to nic innego jak handel detaliczny – sprzedaż towarów lub usług bezpośrednio klientom, realizowane poprzez galerie i centra handlowe, sieciówki, sklepy stacjonarne prywatnych właścicieli i wszelkiego rodzaju punkty usługowe, jak np. pralnie. Retail charakteryzuje się znaczną zmiennością i wysoką dynamiką: świat pędzi i cały handel razem z nim. Wyzwania „pędzącego świata” generują nowe potrzeby inwestorów tego segmentu oraz nowe oczekiwania milionów Klientów. Branża retail musi nadążać za zmieniającymi się pragnieniami nabywców, jednocześnie dostosowując się do nowej rzeczywistości. Obiekty handlowe i usługowe zaspokajają praktycznie większość potrzeb Klientów.
Klienci poza najwyższą jakością usług i produktów oczekują komfortu, czystości oraz atrakcyjnego wizualnie obiektu. Intensywność przepływu dużych ilości osób powoduje dość szybkie zużywanie się wyposażenia, ścian, podłóg, mebli oraz instalacji nieruchomości komercyjnych. Krótkookresowość czy sezonowość wielu produktów wymusza dziś na sprzedawcach szybkiego reagowania na zmiany. Dynamiczny rozwój branży retail w dziedzinie e-commerce powoduje, że tradycyjny sklep, aby wyróżnić się w oczach współczesnego konsumenta, musi zaoferować coś więcej. I to „coś więcej” można znaleźć właśnie tutaj. Innowacyjne produkty pomagające w szybki sposób personalizować, rewitalizować czy uatrakcyjniać estetycznie i funkcjonalnie obiekty z branży retail.